Samenvatting van de afgelopen periode - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu Samenvatting van de afgelopen periode - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

Samenvatting van de afgelopen periode

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 November 2014 | China, Xicheng

Ik doe nogmaals een poging inmiddels ben ik de tel kwijt hoe vaak ik al geprobeerd heb iets te. Steevast wordt dit geboycot. Nadat we vroeg vertrokken van de Tiger leaping de route toch aangepast om toch maar niet naar de 3300 mtr te hoeven fietsen, zijn we via Dali terug gegaan naar Kunming en vandaar uit richting de grens met Vietnam. We moesten daarbij opnieuw een stuk van die vreselijke weg, die geen weg is fietsen wat we niet meer zagen zitten. Opnieuw de modder in en ons af en toe uitgraven, nee dat niet weer. Dus we hebben dat stuk overbrugd met de bus. De fietsen konden mee op het dak. Toen wij nog aan het kijken waren hoe dit moest stond de chauffeur al op het dak en de medepassagiers al te trekken en te duwen aan onze fietsen om ze op het dak te krijgen , fantastisch al die hulp. Bij Kunming was het afzien en veel frustratie. De goede fietsweg was nauwelijks te vinden elke keer kwamen we op een autobaan terecht waar je als fiets niet mag komen. Ook ging het daar nog hard regenen, de straten liepen vol de riolering werkt dan onvoldoende, bakke modder op de straat en het werd spek glad. Domingo weet daar nu alles van want die liep bij een valpartij gelukkig maar alleen schaafwonden op. Op het eind van de dag, zeik nat, moe en geen hotel te vinden , net aan het denken wat er ook al weer zo leuk was aan een fietsvakantie, dook er een vrouw met fiets op, die aangaf ga met mij mee naar huis. Jullie kunnen bij ons slapen en eten. Wij hebben een zwak voor reizigers vooral fietsers. Wij keken elkaar aan of we dit wel zouden doen maar het enthousiasme van de vrouw haalde ons al snel over. Nou we hadden een hele leuke spontane avond bij deze familie. Ze hebben ons een kijkje in hun dagelijkse leven gegeven met een 3 kids. De andere dag weer op pad de natuur bleef er mooi en ook bergachtig maar het lukt steeds beter omhoog te fietsen. Mijn knie doet redelijk mee ook al sputtert en kraakt de deze regelmatig tegen al die inspanning. De steden zijn wel wat minder schoon veel afval op straat en stinkende riolen. Ook de hotels zijn minder maar de mensen niet minder vriendelijk. Er komen hier minder bijna geen toeristen dus zijn ze er minder op ingesteld . We hebben al 2 x in het hotel loge gehad van kakkerlakken niet echt mijn vrienden. En 1 hotel waar ik weinig sliep omdat het deken wat er lag er zo vies uitzag dat ik alleen onder mijn lakenzak wilde en omdat ik zo min mogelijk bagage mee wilde nen had ik thuis 50 cm van mijn nachtpon afgeknipt maar daar kan ik mij nu niet meer in in rollen. Maar elk nadeel heeft ook een voordeel we zaten on 8 u de vlgd dag in de mist op de fiets. We hebben onderweg ook nog een hele mooie oude brug bezocht iets vinden ook al weet je dat het er moet zijn is een kunst op zich. Maar deze brug uit de Quin dynastie tijd wad erg fraai. Als het lukt dit te plaatsen is iedereen weer een beetje bij vlgs mij. En zo al je kunt lezen maak je geen zorgen wij maken de reis van ons leven op dit moment.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 18260

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 05 December 2014

55+ en meer trappen door China en Noord Vietnam

Landen bezocht: