morgen trekken we verder - Reisverslag uit Lijiang, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu morgen trekken we verder - Reisverslag uit Lijiang, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

morgen trekken we verder

Door: RIa

Blijf op de hoogte en volg Ria

22 Oktober 2014 | China, Lijiang

Morgen verlaten we de indrukwekkende stad Lijiang. We hebben alle steegjes gelopen zowel overdag als s, avonds, tussen ik weet niet hoeveel Chineese toersten. We kennen ze allemaal, de spugende, raspende kelen, dedoorlopers en de staanders, en wat het meest is opgevallen hun eetgedrag in een restaurant. Ze vliegen binnen, bestellen en ete heeeel snel, hap hapen weg zij ze.

We hebben gisteren een mooi park bezocht, met bloemen, orchidieen, en tempels en waterpartijen. We hebben ons hotel in de herrie verlaten en toch iets rustigers aan de andere kant van de oude stad gevonden. Een mooi hotel maarvooral ee vriendelijke eigenaar, die alleen Chinees spreekt maar haar telefoon gebruikte al vertaler, de theniek staat toch voor niets zeg.
Aardige jongens die de fiets naar achter sjouwt en hem vanmorgen weer buiten de poort zette, je voelt je hier een echte gast.

Vandaag na ontbijt op de kamer, zelf gemaakt, bestaand uit een kop koffie en wat crackers met een likje jam. We hadden ook een soort van leverpastij worstje gekocht maar die was vies zeg. Sorrry maar weggegooid zo zie je maar we hebben nog niet echt honger anders deden we dit niet.
Na het ontbijt naar een oud Naxi dorp gefiets en een Palace was meer een tempel waar een al l oude fresco hing en wat informatie over de Naxi cultuur die hier ooit vanuit Tibet zijn gekomen.
Je leest het goed we zitten heus niet stil hoor.

Morgen gaan we verder berg op, we hopen dan de Tigerloop, een gorge ook te kunnen bezoeken. Maar dan moeten we eerst weer twee passen over en 80 km verder fietsen. De andere daghopen we dan die gorge te kunnen bezichtingen. Ik benbenieuwd wat er komen gaat.

• 25 Oktober 2014 - 20:51

Desiree Tijdink:

Hallo Ria en Junior,
    geweldig om jullie verslag te lezen! Zo'n andere wereld, heel erg leuk om jullie te volgen. Ben erg jaloers. Gaat het een beetje met je knie Ria? Gelukkig lees ik dat jullie wel aan het fietsen zijn. Ik mis je natuurlijk in Zeist maar we redden het wel zonder je hoor. Tot volgende verslag. Veel plezier.
    groet Desiree

• 29 Oktober 2014 - 10:58

Nicole L.:

Heee Ria,

Wat een geweldige ervaringen pakken jullie daar mee! En ben blij dat het fietsen zo goed gaat.
    Blijf genieten; zoals Desiree al beschreef we redden het hier in Zeist zonder je. De blaadjes beginnen nu flink te vallen en het weer is lekker herfstig :-).

Lieve groetjes,
    Nicole

• 31 Oktober 2014 - 13:33

Doortje:

lieve Ria en Junior

fijn om zo mee te kunnen lezen hoe het met jullie gaat, en geweldig alles zo mee te lezen
    wij missen je, maar gunnen je deze reis!
    veel liefs,

Doortje

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014