Al weer een week voorbij - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van Ria Hoog - WaarBenJij.nu Al weer een week voorbij - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

Al weer een week voorbij

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 November 2014 | Vietnam, Dien Bien Phu

De tijd vliegt voorbij. We hebben de afgelopen 4 dagen forse afstanden op de fiets afgelegd en waren de afgelopen twee dagen in Hanoi. Een fantastische te gekke stad waar het fietsen elke cm een soort van overlevingstocht is. Aan alle kanten auto,s en brommers en geen verkeersregels waar iemand zich aan houdt.
We zaten in een leuk hotel inde oude binnenstad waar het vol is van winkeltjes eettenten op straat,muziek en vooral mensen, toeristen. In een woord het is er vol. We zijn afgelopen nacht meteen slaapbus naar Diem Bien Phu gegaan waar in 1954 de Franse kolonisten inde pan zij gehakt. Ja dat is Domingo zij hobby het bezoeken van oorlogsvelden. Maar het is hier erg mooi en het was de moeite waard van het bezoeken. De slaapbus een verhaal apart, inde bus een soort van stapelbedden, wij lagen gelukkig boven had je het gevoel dat je nog kon ademen. De sfeer was geweldig en al liggend lag de bus 12 uur rijden door de bergen af. Om 6.30 in de ochtend kwamen we aan, met een brommer taxi, ja achterop crossen door de vroege straten naar een hotel waar we eerst even slaap ingehaald hebben en daarna de oorlogsvelden zijn gaan bekijken. Morgen om 7.30 met de bus weer terug, we gaan met de dagbus want het gebied is er mooi qua natuur dus dat willen we niet missen. We hebben een mail gestuurd naar het hotel waar we de fietsen hebben achter gelaten dat we er weer aankomen.
De mensen die we tegenkomen of ontmoeten zijn nog steeds top, bovenal vriendelijk ook al verstaan we elkaar niet altijd. Het weer is een stuk beter geworden, de regen lijkt voorbij en de komende week is de verwachting wordt als maar beter. We gaan dus nadat we eerst teruggaan naar Hanoi nog zeker een ronde met de fiets maken van minimaal een week.

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014