Niet verder - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu Niet verder - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

Niet verder

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 November 2014 | China, Xicheng

Gisteren avond na het eten, zoals altijd als we de dag er op vroeg willen vertrekke, de tassen weer reisklaar gemaakt. Vanmorgen vroeg opgestaan maar toen we naar buiten keken hadden we geen zicht, alleen donkere wolken, geen zicht op de bergen die zaten in de wolken. We zagen en hoorde alleen de regen die naar beneden kletterde. Even wachten dan maar totdat het droog wordt dit is niets om in te vertrekken. We moeten veel afdalen vandaag en met dit weer, zo in de mist is dit eigenlijk niets. Om 11.30 besluiten we om vandaag maar niet weg te gaan. Het regent nog steeds al wordt het wel minder. We gaan naar beneden om een nacht bij te boeken. De lift doet het niet dus 4 lagen naar beneden lopen. In de hal zien we waarom de lift het niet doet, wateroverlast.
We boeken een nacht bij en lezen en internetten maar wat. In de middag toch maar even wandelen anders worden we te lui en je moet iets. We lopen het meer om dat doen er veel als en soort van gezond bezig zijn, buitensporten. We zien nog een parkje wat we eerder niet hebben gezien en lopen daar dan maar even heen. Dan zien we dat het om een oude tinmijn gaat die nu gesloten is. Deze stad staat ook bekend als tin-stad dat had ik eerder gelezen maar tnt nergens terug gezien in de stad. Nou zo zie je maar er is altijd wat te zien. We doen een paar boodschapjes in een hele grote supermarkt waar van alles te koop is. Daarna maar even terug naar de kamer om te lezen. We zien dat het weer morgen ook nog niet goed is, buien met kans op onweer. Dat laatste is absoluut mijn favoriete weertype niet maar we zien wel. Als het even te doen is gaan we morgen wel verder. De dagen daarna geven ze weer beter weer aan dus even volhouden maar.
We gaan zo een eettent op zoeken, gisteren was het erg leuk. Naast ons zat een familie die ons eerst wat aankeken toen wilde ze weten waar we vandaan kwamen en vervolgens boden ze allerlei hapjes van hun eten aan om te proeven. Vervolgens hadden zij iets van jenever besteld met de bedoeling om met ons te proosten. Ik heb een klein beetje geproefd maar het was 2 x zo sterk als de jenever bij ons en dat vind ik ook al veels te sterk. Domingo heeft 2 glaasjes met hun gedronken, onder luid gepraat en gelach van hun kant. Al met al was het weer een van die bijzondere ontmoetingen. Terug naar ons hotel, waar we langs het meer en een park moeten waren ze allemaal weer met grote groepen op muziek aan het bewegen. Zowel vrohwen als mannen nee hier hebben ze geen sportschool nodig gewoon masaal met zijn alle buiten. En overdag zijn de ouderen aan het dansen in het park en langs het meer bij de bankjes zijn ze aan het kaarte of een soort van domino spel aan het doen. Ook vandaag toen het regende ze zitten met elkaar onder hun paraplus of spannen een stuk plastic maar het leven wordt buiten geleefd!

• 08 November 2014 - 09:19

Linda&hans:

Ha Ria&Domingo,
    Long time no hear from us...
    We waren even othterwise engaged,oftewel we hebben optie op een ander appartement in Brabant!
    Vandaar dat we even niet gereageerd hebben.
    Zo te lezen gaat het jullie goed met bijzondere ontmoetingen, wat mooi!
    Ik hoop dat de regen inmiddels is opgehouden.Ik vind jullie heel stoer en sportief& doe het jullie niet na(voorbereiding op verhuizen is ook soort topsport,ha).
    Take care!Heel veel plezier met elkaar voor de verdere reis.
    Ciao,hugs,lind&hans

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014