't regen - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu 't regen - Reisverslag uit Xicheng, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

't regen

Door: Jr

Blijf op de hoogte en volg Ria

04 November 2014 | China, Xicheng

Van ochtend vertrokken per bus van Jianshui, leuke stad. We zijn naar het busstation gefiets, en betrekkelijk snel konden we overleggen met een van de kaartverkoopsters en dat liep zo vlot dat binnen 15 min zatten wij in de bus en onze fiets in de bagage ruimte. Zo konden we de 80 km bergetappe afleggen , snel en wel. Onderweg begon het te regenen. Dus wij kwamen op een nat busstation aan waar we in de regen de fietsen weer rijklaar maakte. Dit gelukkig onder een overkapping waar wel veel passagiers zatten te wachten op hun bus. Toen we klaar waren, liepen we voor de politie post langs want daar was het droog en op eens liepen een aantal politieagenten achter ons aan. Met het verzoek om onze documenten te laten zien, daarna moesten we mee naar hun kantoor. Ze leken niet goed te weten wat ze moesten doen, ze overlegde en gingen bellen, en we moesten wachten tot dat iemand met een hogere rang kwam met en met een vertaler. Kortom, een hele toestaan waar zij ook niet echt wisten hoe ze dit moesten hanteren, daarna veel excuses. Ze wilden ons brengen naar het hotel etc. Maar goed we gingen zelf en nu zijn we iop de juiste plek, maar helaas 't regen. Nu gaan we wandelen en de stad bekijken anders worden we te lui.

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014