lijian deoude stad - Reisverslag uit Lijiang, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu lijian deoude stad - Reisverslag uit Lijiang, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

lijian deoude stad

Door: RIa

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 Oktober 2014 | China, Lijiang

We zij in lijlian aangekomen ongelofelijk dat we het hebben gered. Zwoegend omhoog door het berggebied stijgend tot 2600 mtr en dan boven zijn en in het dal de stad zien liggen. Tijdens de afdaling begint het te regenen en het is koud, shit de handschoenen zitten onder in de tas , niets aa te doen. Een hotel vinden die er plenti moeten zij zijn er in de chaotische stad moeilijk te vinden. De oude stad heeft steegjes, kleine straatjes en volvol met chinese toeristen, muziek en kramen. Met behulp van iemand zij we nu op onze kamer midde in het centrum van de stegen. Een mooie kamer in een traditioneel hout huis . De muziek de herrie is enorm maar i ben moe van de fietsrit 78 km dat ik denk dat ik toch wel slaap.

De dag ervoor was vreselijk afzien omhoog door zand blubber,keien maar geen asfalt. 10 uur bezig geweest met duwen, trekken aan de fiets en probeen te fietsen. We kwam net voor het donker aan , bezweet, onder stof en blubber, staant in de grote hal met overal marmer, en lichtkronen staan wij daar te druppelen. Het meisje ons vriendelijk helpend aan een slaapplek, geweldig! De mannen van de beveiliging sjouwen onze fiets tassen naar boven alsof het luxe koffers zijn.
Als je dit leest zal je wel denken wat een gedoe, maar niets van dit alles het is in een woord geweldig

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014