op weg naar Nangdeng - Reisverslag uit Dali, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu op weg naar Nangdeng - Reisverslag uit Dali, China van Ria Hoog - WaarBenJij.nu

op weg naar Nangdeng

Door: RIa

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Oktober 2014 | China, Dali

We verlaten Dali eigenlijk wil ik daar helemaal niet weg het is er zo heerlijk. Maar anders zien we de rest niet dus toch maar door. We bestuderen de kaart uitgebreid welke route nemen we. We besluiten eers langs het meer te blijven is vrij vlak en ik wil weten of mij knie het wil houden. Na het meer nog 20 km berg op afzien maar te doen. Dan ko en we weer ineen soort van delta,met veel water, en boerenland waar een ieder druk aan het werk is. Ze stoppen even als ze ons voorbij zien komen, je ziet ze denken wat een gekke zijn dat. We komen in een dorp op de markt met de gebruikeljjke drukte en chaos, besturen de gps en daarna nog vele malen om het hotel warvan we weten dat die er moet zijn te vinden. Een uur later na vele rondjes staan we weer even stil km op nieuw te overleggen komt er een vrouw ik gebaar slapen en eten en wijst een kant op waarbij ze voor ons gaat lopen en wel ja we staan voor het hotel waar zij de eigenaresse van is. Weldra staan er 4 mannen al pratend lachend om ons heen te wijzen en te doen, dan komt een meisje angelopen die een paar woorden Engels spreekt en regelteen bed eten en ontbijt. Het is 15 u hebben een mooie kamer met uitzicht op het meer in een dorp van 5 huizen. Dan komt de vrouw later haar man om uit te leggen dat het eten is klaar wij dachten aan avond eten maar ach fietsen maakt hongerig dus eten maar. Ze is fantastish die vroyw we verstaan elkaar niet maar ze doet alles om het ons nar de zin te maken.
we slapen geweldug die nacht. En het ontbijt betsaat uit verse koeien melk de koe staat er naast, mijn Domingo neemt mij deel want dat hoef ik echt niet en een gekokt broodje met niks maar smaakt goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ria

Junior en ik gaan met z'n tweetje trappen door China en Noord Vietnam. We spreken geen Chinees of vietnamees maar nemen onze fietsen, handen en voeten mee om te communiceren. We zouden het leuk vinden als onze kinderen, familie, vrienden en kennissen ons volgen via dit medium. Op deze wijze houden we contact met elkaar en ook al is het op afstand we leven met elkaar mee.

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 18207

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 05 December 2014

55+ en meer trappen door China en Noord Vietnam

Landen bezocht: